Sunday 8 December 2013

10 jenama mewah bagi lelaki

Lelaki lebih berani untuk menjual tampil dengan citarasa fesyen masa kini. Sesetengah lelaki telah diakui metrosexuals kerana terlalu obses untuk berfesyen dan cara mereka membeli-belah sama seperti kaum wanita. Seperti kebanyakan wanita yang mempunyai citarasa sendiri mengenai fesyen, orang-orang yang mampu untuk membeli jenama mewah memilih produk yang boleh mewakili kejantanan mereka. Selain itu, beberapa jenama telah ditakrifkan gaya hidup orang-orang yang memakainya.

Untuk meraikan cinta lelaki untuk fesyen dan kemewahan jenama, di sini adalah beberapa jenama mewah kegemaran utama bagi lelaki daripada tembakau, cognac, kasut untuk koleksi pakaian lelaki mewah. Walau bagaimana mahal sekalipun jenama-jenama ini, pengilang telah membuktikan produk mereka berkualiti dan masa-sifar. Jenama-jenama ini telah mencapai kepentingan di seluruh dunia dan keuntungan berbilion dolar bilion.

10. Davidoff

10
Davidoff adalah jenama tembakau mewah Swiss yang diasaskan pada tahun 1912 oleh ibu bapa Zino Davidoff ini. Pada tahun 1930, beliau mengambil alih perniagaan keluarga dan berkembang menjadi kejayaan semasa dan selepas Perang Dunia II. British syarikat tembakau multinasional, Imperial Tobacco, kini memiliki rokok cap dagang Davidoff. Selain daripada menjual cerut dan rokok, Davidoff termasuk paip dan humidors dalam barisan produk mereka.

9. Hennessy

9
Henessy adalah jenama Cognac terkemuka bertaraf dunia yang diasaskan oleh Richard Henessy pada tahun 1970. Henessy juga pengeluar Cognac terbesar di dunia dan menjua
l kira-kira 50 juta botol setiap tahun di seluruh dunia. Jenama ini telah menjadi popular di kalangan generasi muda pada tahun-tahun kebelakangan ini kerana ramai artis hip-hop menyebut jenama dalam lagu-lagu mereka. Beberapa artis hip-hop yang popular termasuk Eminem, Tupac Shakur, Snoop Dogg, Drake, Nas dan Dr Dre. Oleh kerana popularitinya di kalangan belia bandar, Hennessy mengeluarkan botol edisi khas direka oleh artis-artis terkenal grafiti. Selanjutnya, Henessy mengeluarkan satu edisi terhad Hennessy VS sempena perasmian Presiden Barack Obama sebagai presiden ke-44 Amerika Syarikat.

8. Dom Perignon

8
Dom Perignon adalah jenama mewah Champagne vintaj. Dihasilkan oleh rumah Champagne Moet & Chandon, jenama dinamakan selepas Benedictine rahib yang mempelopori dan menyempurnakan teknik-teknik membuat wain dalam tahun 1670. Dom Perignon telah menjadi pilihan di kalangan royalti untuk perayaan istimewa mereka seperti Shah Iran untuk sambutan 2,500 tahun Empayar Parsi. Jenama Cognac telah juga dipilih untuk Puteri Diana dan perkahwinan Putera Charles 'pada tahun 1981.

7. Paul Smith

7
Paul Smith adalah satu jenama fesyen Bahasa Inggeris dinamakan selepas penciptanya. Pereka bentuk membuka kedai pertamanya pada tahun 1970 di Nottingham. Beliau membentangkan koleksi pakaian lelaki pertamanya di Paris pada tahun 1976. Koleksi pakaian Paul Smith menanggung pelbagai jalur tandatangan pereka bentuk dalam setiap perkara. Paul Smith asalnya bermimpi untuk menjadi pelumba perlumbaan semasa tahun zaman kanak-kanak, yang tidak melanjutkan. Kemudian dalam kerjayanya sebagai seorang pereka popular, beliau mula mereka bentuk pakaian berbasikal. Beliau mempunyai 12 koleksi berbeza untuk tarikh yang mengkhusus secara individu dalam seluar jeans, minyak wangi, jam tangan, kasut dan barangan mewah.

6. TAG Heuer

6
TAG HEUER reka bentuk jenama dan mengeluarkan jam tangan mewah, chronographs dan aksesori fesyen. Ia adalah gabungan Teknik Avant Garde d'(TAG) dan nama keluarga HEUER itu. Ia diasaskan oleh Edouard HEUER di Switzerland pada tahun 1860. Jenama ini kebanyakannya berkaitan dalam sukan dan industri hiburan. Beberapa garis TAG HEUER termasuk Formula Satu dan Monaco. Selain jam tangan dan chronographs mereka, mereka juga menghasilkan memakai mata, telefon bimbit, beg, jaket, tali pinggang dan aksesori fesyen yang lain. Antara selebriti yang disahkan jenama termasuk Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Cameron Diaz, Tiger Woods, Steve McQueen dan Jeff Gordon.

5. Rolex

5
Rolex adalah jenama jam tangan mewah yang diasaskan oleh Hans Wildorf dan Alfred Davis di London pada tahun 1905. Beberapa peristiwa penting dan inovasi yang syarikat itu mencapai termasuk menghasilkan jam tangan kalis air yang pertama pada tahun 1926 (Oyster), yang pertama menunjukkan dua zon masa sekaligus (Rolex GMT Master) dan yang pertama untuk berubah secara automatik hari dan tarikh pada dail (Rolex Hari-Tarikh). Lebih-lebih lagi, mereka telah menjadi sebahagian daripada acara sukan utama yang ketara seperti menjadi seorang penjaga masa rasmi Wimbledon dan Terbuka Australia untuk tenis dan Kejohanan Terbuka dan Terbuka Amerika Syarikat untuk golf.
4. Hugo Boss
4
Hugo Boss adalah satu jenama fesyen mewah Jerman bernama selepas pengasasnya.
Syarikat itu mempunyai lebih 364 kedai-kedai runcit di seluruh dunia. Barisan produk mereka termasuk pakaian lelaki, bersedia untuk memakai pakaian untuk wanita, minyak wangi, aksesori fesyen dan barangan mewah. Hugo Boss telah direka koleksi fesyen pelbagai seperti bohemian, denim pakaian kasual, Bahasa Inggeris gaya jahitan, dan gaya-golf memakai aktif koleksi.
3. Armani
3
Armani adalah label fesyen antarabangsa yang ditubuhkan oleh Giorgio Armani pada tahun 1975. Armani pakar dalam mereka bentuk busana anggun, sedia untuk memakai pakaian, aksesori fesyen dan hiasan dalaman rumah. Jenama ini mempunyai beberapa sub-label iaitu: Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Junior dan Armani Casa. Setiap sub-label mewakili pelbagai gaya hidup dan pasaran sasaran. Sebagai contoh, Emporio Armani mengedarkan koleksi akhir yang tinggi bersedia untuk memakai aksesori. Koleksi Armani Exchange diilhamkan oleh budaya jalan bergaya muda dan setakat ini sub-label yang paling mudah manakala Armani Jeans menyediakan pakaian denim yang berkaitan dengan warna yang lebih pelbagai, yang dijual di kedai-kedai jabatan. Sementara itu, koleksi Armani Casa termasuk perabot rumah mewah, linen dan keperluan makan.

2. Calvin Klein

2
Calvin Klein adalah label fesyen Amerika yang dinamakan selepas pengasasnya. Rumah fesyen kini dimiliki oleh syarikat baju yang terbesar di dunia, Philip Van Heusen. Yang pertama Calvin Klein koleksi termasuk kot dan pakaian dipasarkan ke arah belia pada tahun 1968. Pada tahun berikutnya, Calvin Klein muncul di sampul Vogue. Menjelang tahun 1980, Calvin Klein menjadi lebih popular untuk koleksi seluar dalam lelaki mereka.
1. Polo Ralph Lauren
1
Polo Ralph Lauren merupakan jenama fesyen Amerika diasaskan oleh Ralph Lauren pada tahun 1967. Jenama ini pakar dalam pakaian mewah, aksesori, kasut dan wangian untuk lelaki dan wanita. Di samping itu, mereka juga menyediakan rumah dan rumah tangga produk. Ralph Lauren mempunyai banyak sub-label dengan pelbagai koleksi untuk gaya hidup yang berbeza seperti Label Hitam dan Denim & Supply di kalangan lain-lain lagi untuk jenama Lelaki; RLX dan Blue Label untuk jenama wanita; Ralph Lauren Kanak-kanak, Bayi Ralph Lauren dan Ralph Lauren Home . Syarikat itu mempunyai lebih 179 kedai di seluruh dunia.
sumber therichest

No comments:

Post a Comment