Thursday 4 April 2013

5 Perkara Lelaki Mesti Tahu tentang Wanita



5 Perkara Lelaki Mesti Tahu tentang Wanita


Terdapat 5 perkara yang lelaki perlu tahu tentang wanita. Wanita ingin` untuk "rasa" perkara-perkara ini, bukan hanya memahami mereka secara logik. Dalam bukunya, Untuk Lelaki Sahaja, pengarang Shaunti Feldhahn pergi secara lebih mendalam mengenai kelima-lima perkara, dan beberapa yang lain lelaki perlu tahu.

Lelaki mesti tahu bahawa:

1. Wanita mahu rasa disayangi. Ramai wanita berasa tidak selamat tentang cinta kita untuk mereka. Terdapat dua perkara yang kita orang lelaki boleh lakukan mengenainya. Pertama, meyakinkan mereka. Dalam masa-masa konflik dengan isteri kita, kita harus memberitahu mereka yang kita menyayangi mereka tidak kira apapun dan segala-galanya yang akan okay.. "I love you. Kami akan dapat melalui saat ini bersama-sama." Bila si dia dalam keadaan sedih atau marah dia tidak perlu ruang, sebenarnya dia memerlukan pelukan dan belaian anda. Kedua, mengejar dia... perlu diteruskan sepanjang hubungan, sama seperti kita mengejar mereka sebelum kita berkahwin.



2. Wanita mahu berasa difahami. Wanita memerlukan kita untuk memahami bagaimana mereka berfikir dan rasa, walaupun itu adalah hampir mustahil. Ia akan membantu kita untuk memahami bahawa kehidupan pemikiran kebanyakan wanita seperti komputer, dengan pelbagai "windows" terbuka dan memproses semua perkara sekali gus. Tidak seperti lelaki yang hanya boleh memproses satu perkara pada satu masa, wanita sentiasa mencampuradukkan pelbagai masalah yang dihadapi dan emosi pada masa yang sama. Jadi, mudah-mudahan, jika kita secara amnya boleh memahami bagaimana wanita berfikir, kita mungkin menjadi lebih berupaya untuk memahami bagaimana mereka rasa.

3. Wanita mahu berasa selamat. Wanita mahu keselamatan. Ya, keselamatan kewangan adalah penting, tetapi ia datang kedua selepas keselamatan emosi. Wanita berfikir tentang rumah, bil dan tuisyen, tetapi perasaan emosi yang berkaitan dengan kita dan mengetahui kita sentiasa ada di sana untuk dia, tidak kira apapun, adalah lebih bermakna buat dia

4. Wanita mahu berasa diberi perhatian dan didengari. Lelaki, dia hanya mahu kita untuk menjadi pendengar setia kepada setiap keluhan dia. Dia tidak mahu atau memerlukan penyelesaian kita kepada masalah ini, walaupun dia meminta pendapat kita. Dia hanya mahu kita memahami perasaan dia dan apa yang dia rasa tentang masalah ini . "Terima kasih untuk berkongsi dengan saya." Atau "Saya minta maaf yang berlaku." Mungkin kata-kata positif dan membina dapat menenangkan perasaan dia pada masa itu.

5. Wanita mahu berasa cantik. Dia perlu tahu, jauh di dalam hati kita, yang dialah yang terindah dipandangan kita dan kita hanya memandang dirinya selain wanita lain. Dia tidak hanya mahu tahu, "Adakah saya cantik?" Tetapi, "Adakah saya cantik pada pandangannya?" Terdapat mungkin cermin banyak di rumah anda, tetapi cermin yang paling bermakna kepada isteri anda adalah anda.

No comments:

Post a Comment